“Stiga RM” uzņēmumi pirmajā pusgadā palielina apgrozījumu par 23 %, sasniedzot izaugsmes tempu rekordu

Izaugsme

Viens no Latvijas vadošajiem koksnes nozares uzņēmumiem “Stiga RM” un saistītie uzņēmumi 2023. gada sešos mēnešos ir sasniedzis 50 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir kāpums par 23 %, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā. Neskatoties uz kopējo situāciju tirgū, kad cenas gatavai kokrūpniecības produkcijai samazinājušas par vairāk nekā 20 %, uzņēmuma pelnītspējas rādītājs (EBITDA) pirmajā pusgadā pret salīdzinošu periodu pērn pieauga par 16 %, sasniedzot 18 miljonus eiro.

Uzņēmuma finansiālo panākumu pamatā ir būtiskas investīcijas ražošanas modernizācijā un veiksmīgi īstenota pārvaldības reforma, kas ļāva uzņēmumam strādāt efektīvāk nekā pērn, kad tirgus apstākļi bija daudz labvēlīgāki.

 

“Kokapstrādē vairāku gadu garumā bija vērojams uzplaukums – liels pieprasījums veicināja strauju cenu kāpumu, kas rezultējās ievērojamos ieņēmumos un peļņā. Taču, strauji augot procentu likmēm, šāda situācija nevarēja turpināties un 2023. gads sācies ar būtisku kokapstrādes produktu cenu kritumu. Mēs šādam pavērsienam gatavojāmies, mērķtiecīgi investējot būtisku peļņas daļu uzņēmuma attīstībā – jaunu produktu līniju ieviešanā, tehnoloģiski attīstītu iekārtu iegādē, procesu digitalizācijā un automatizācijā. Piedāvājuma klāsta paplašināšana un saplākšņa produkcijas kvalitātes uzlabošana ir vienīgās iespējas, lai gūtu panākumus starptautiskajos tirgos. Šīs pieejas rezultāti šogad atspoguļojas arī finanšu rādītājos,” uzsver “Stiga RM” īpašnieks Andris Ramoliņš.

“Stiga RM” eksportē vairāk nekā 90 % visas saražotās produkcijas. Starptautisko klientu pieprasījums pēc dārgākiem, augstvērtīgiem produktiem sekmē apgrozījuma pieaugumu un nodrošina plašu ģeogrāfisko tirgu pārklājumu visā pasaulē. Pirmajā pusgadā “Stiga RM” produkcijas apgrozījuma pieaugums bija vērojams visos eksporta tirgos, taču īpaši Ziemeļamerikā, kur kvalitatīvs bērza saplāksnis ir ļoti pieprasīts.  

“Stiga RM” aktīvi turpināja ražošanas modernizāciju arī 2023. gadā, investīcijas projektiem sešos mēnešos novirzot 20,2 miljonus eiro. Lielāko daļu (17,7 miljonus eiro) uzņēmums spēja nosegt no pašu līdzekļiem, savukārt atlikušo daļu līdzfinansēja ALTUM, OP Banka un SEB banka.

Par vēl vienu panākumu faktoru A. Ramoliņš uzskata gada sākumā pabeigtu pārvaldības reformu: “Šo gadu esam sākuši ar būtiskiem pasākumiem korporatīvās pārvaldības stiprināšanā – strukturālajām izmaiņām un piecu grupas uzņēmumu apvienošanu zem vienota “Stiga RM” zīmola. Vienots ģimenes zīmols un saliedēta profesionāļu komanda ar skaidri sadalītām atbildības jomām un mērķiem paātrināja lēmumu pieņemšanas procesu un plānoto projektu īstenošanu, veicinot strauju uzņēmuma attīstību.”

Strauja uzņēmuma attīstība nodrošināja arī jaunas darbavietas – kopš pērnā gada vasaras “Stiga RM” grupas uzņēmumiem pievienojies 71 jauns kolēģis. Šobrīd kopumā “Stiga RM” nodarbina vairāk nekā 500 darbiniekus. 

Uzņēmums arī turpmāk plāno fokusēties uz sarežģīto augstas pievienotās vērtības produktu ražošanu, jauno tehnoloģiju ieviešanu un ražošanas procesu modernizāciju, kas ilgtermiņa perspektīvā  apliecināja sevi par veiksmīgu attīstības stratēģiju.